Інформаційний портал

Олександрійщини

Богдан Куруп : «Роботи дуже багато. Хочу встигнути зробити максимум»

Записати інтерв’ю  з керівником Новопразької ОТГ я планувала ще у квітні. Як-не-як, був вагомий привід для зустрічі –  минав рік з моменту обрання його головою селищної ради. І, як на мене,  варто було б поговорити про перші помітні досягнення, проблеми та накопичений досвід. Проте, зустріч кілька разів переносилася  – Богдан Куруп готувався до свого звіту перед депутатами,  паралельно велася колосальна робота щодо формування Стратегії розвитку Новопразької ОТГ на наступне десятиліття.

Наразі     документ схвалений  депутатами селищної ради, звіт  про роботу за минулий рік затверджений, на черзі – чимало грандіозних проектів і яскравих подій. Одна з таких – відкриття дитячого садочка, що відбудеться 1 червня.  Про це ми говоримо з керівником Новопразької ОТГ у  середу зранку. Як домовлялися, зустрілися у нас, в редакції. Моє перше запитання про особисті відчуття і враження від роботи на виборній посаді. Відповідь коротка: «Роботи дуже багато. Хочу встигнути зробити максимум».

Отож, далі про    все по черзі.

– Богдане Анатолійовичу, учора, 28 травня, Ви відвідали Київ, де взяли участь в офіційному заході з нагоди запуску урядового проекту «Поліцейський офіцер громади». Відомо, що це – спільний проект громад і Нацполіції. Наша газета вже розповідала своїм читачам, що керівники ОТГ Олександрійщини підписали відповідні Меморандуми про реалізацію цього проекту на своїх територіях. Які враження від заходу, що відбувся у Києві?

– Враження, звісно, позитивні, бо є відчуття, що країна змінюється. І ці зміни приходять у маленькі села і селища. Варто зазначити, що це пілотні проекти і вони реалізуються поки що  у двох областях – Дніпропетровській і Кіровоградській.  У нашій області він тільки починає працювати, оголошений конкурсний відбір майбутніх поліцейських громади, а ось в Дніпропетровській – вже триває. І саме вчора, у Києві, ми були свідками запуску цього проекту за участі поліцейських та голів ОТГ Дніпропетровщини. Виступаючи перед учасниками заходу, Володимир Гройсман повідомив, що відібрані  поліцейські громад централізовано отримують: однострій, планшетні комп’ютери та боді-камери, радіостанції, спеціальні засоби, засоби індивідуального захисту, озброєння, спеціалізовані легкові автомобілі.

– Коли подібний проект стартуватиме на Олександрійщині? І які умови мають виконати громади для його реалізації?

– Поки на території Новопразької ОТГ працює один дільничний поліцейський. А  новий проект запрацює тоді, коли закінчиться конкурсний відбір майбутніх поліцейських, приблизно з серпня – вересня поточного року. Для нашої території передбачено двоє поліцейських. Зі свого боку ми маємо забезпечити їх житлом (у разі необхідності) і  обов’язково службовим транспортом. З нашим депутатським   корпусом ми обговорили ці умови і  домовилися, що за потреби будемо виділяти кошти на  їхню реалізацію. Водночас є сподівання, що транспортом поліцейських забезпечить держава.  Принаймні, є підстави у це вірити.

–   Без віри, напевно, Вам навряд чи вдалося б протягом року розробити та частково реалізувати низку важливих проектів. Почнемо з головного – Стратегії розвитку ОТГ. Кажуть, що це майже історичний документ…

– Це, справді, історичний документ, оскільки створений на підставі усіх побажань мешканців нашої об’єднаної територіальної громади.  Тут враховані усі наболілі питання  життєдіяльності  населених пунктів нашої громади. Документ створювався з урахуванням думки усіх верств населення. А це молодь, люди старшого покоління і представники різних сфер і галузей. З їх числа була утворена робоча група, яка й систематизувала усі зібрані побажання та бачення людей в єдиний документ –  Стратегію розвитку ОТГ.  Відтепер це наша дорожня карта до 2028 року. Ми перші в районі створили такий документ, тож тепер кожен житель громади знає, у якому напрямку нам рухатися, що планувати, які суми і на що саме передбачати кошти під час щорічного планування селищного бюджету. Зроблена колосальна робота, і в цьому сенсі, я вважаю,  ми унікальні.

–  У декого може скластися враження, що у Вас дуже багато паперової роботи. Чи не заважає вона   спілкуванню з мешканцями селища?

– Без паперової роботи ніяк. Але, якщо говорити конкретно за Стратегію розвитку, над якою ми працювали майже рік, то, навпаки, упродовж її створення було багато зустрічей з людьми, ми провели анкетування, обговорення зібраних пропозицій. Якщо в цілому йдеться про щоденну роботу, то мені буває, й правда,  не вистачає робочого часу, щоб усім приділити увагу. Люди приходять в селищну раду з різних питань, в різний час, тому часто спілкуюся незалежно від визначених днів і годин прийому громадян. Така специфіка роботи місцевого самоврядування, і це правильно, бо люди хочуть відчувати захищеність і соціальну справедливість. І наше завдання –  максимально ефективно  вирішувати ті питання, з якими до нас звертаються люди. Для цього сам вивчаю закони, цікавлюся у фахівців, як зарадити людині в кожному конкретному випадку. Також допомагають мені у цьому мої заступники   – вони   завжди на зв’язку  з жителями селища.  Це великий плюс.

–  Тобто, всі питання вирішуються?

– У більшості випадків, так. Але бувають різні ситуації, часто з емоційним забарвленням. Наприклад,  коли людина не зважає на закони і обставини і воліє, щоб ситуація вирішилася виключно на її користь. Хоча з точки зору законодавства, це не завжди можливо. Тоді доводиться обмежуватися роз’ясненнями. Саме для цього чимало часу приділяю вивченню чинного законодавства, особливо часто доводиться зазирати у Господарський кодекс України та інші законодавчі акти.

– Знаю, що ці знання вам потрібні і для вирішення нагальних, як мовиться, стратегічних питань. Це залучення інвестицій, наповнення селищного бюджету, робота з керівниками базових підприємств.

– Абсолютно вірно, бо головне для нас, як органу місцевого самоврядування, в першу чергу забезпечити соціальний захист наших жителів. Щоб люди отримували достатню заробітну плату і без затримок, пайовики – справедливу плату за паї.  З нашими сільгоспвиробниками також ведемо   постійний діалог щодо збереження робочих місць та  збільшення середньомісячної заробітної плати, оскільки в цілому по ОТГ вона менша загальнорайонного показника і складає 7051 грн. ( у районі – 7720 грн.)  Тому саме таким питанням приділяємо левову частину робочого часу. Вважаю їх важливими і невідкладними. Можливо, не одразу отримується миттєвий результат. Тому до стратегічних питань доводиться інколи повертатися не раз. І знову  зустрічатися з керівниками різних рівнів і рангів, готувати документи, вести переговори, переконувати та шукати компроміси. І все для того, щоб забезпечити добробут людей, сталий розвиток селища і наш спільний рух уперед.

– Що у відповідь ви чуєте від сільгоспвиробників на пропозицію збільшувати заробітну плату своїм працівникам?

–  Відповіді бувають різними, але практично усі сільгоспвиробники розвивають свої підприємства, прагнуть зберегти робочі місця, працевлаштувати своїх земляків, платити податки та навіть бути меценатами для нашої території. Усе це викликає повагу і вдячність за їхній місцевий і, я би сказав, справжній патріотизм.  Хоча є і протилежні випадки, але, на щастя, вони поодинокі.

– Під час Вашого звіту прозвучала інформація, що в селищі з населенням майже 9 тисяч підписано лише 5092 декларації з сімейними лікарями амбулаторій. Чи випливає з цього, що на територію надійде менше медичної субвенції.

– З цього передусім робимо висновок,  що чимало жителів селища виїхали на заробітки і нині тут не проживають.  Але питання зараз в іншому. Буквально на днях головний лікар нашої амбулаторії повідомив мені невтішну новину: два лікаря загальної практики сімейної медицини планують вийти на заслужений відпочинок за станом здоров’я. Тепер з чотирьох лікарів будемо мати двох – і в нас виникає  серйозна нестача медичних кадрів.  Ми вже шукаємо бажаючих працювати в нашій амбулаторії. Тому, користуючись нагодою, запрошую до нас на роботу лікарів, добре, як би це була сімейна пара. Гарантую, що  житлом і службовим автомобілем їх забезпечимо.

– Знаю, що у розв’язанні стратегічних питань району допомагає наш земляк – народний депутат Анатолій Кузьменко. Ваша громада теж не виключення?

– Так, не виключення. За сприяння  Анатолія Івановича ми змогли вирішити надзвичайно важливу для нашої території проблему. Ми отримали державну субвенцію на соціально – економічний розвиток у розмірі близько 2,8 млн. грн. для придбання спеціальної техніки для збирання і вивезення побутових відходів та благоустрою території. Без його допомоги це навряд чи стало б можливим.  Наразі проведено тендер на закупівлю сміттєвоза і трактора з причепом та навісним обладнанням. Незабаром техніка надійде на територію.  І ми нарешті зможемо надавати людям цивілізовану послугу по збору і вивезенню сміття. І в цьому наша територія також буде унікальною, бо в багатьох населених пунктах України з невеликою кількістю населення такі питання практично не вирішуються, або вирішуються несистематично.

– Богдане Анатолійовичу, не можу не поцікавитися Вашою думкою стосовно зміни обласного керівництва. Що є закономірним після президентських виборів. Чи є у Вас якісь побоювання чи очікування з цього приводу?

–  Зазначу в першу чергу те, що за сприяння та з ініціативи голови облдержадміністрації Сергія Анатолійовича Кузьменка – людини, яку я щиро поважаю, реалізовано чимало стратегічних проектів. Усі ми про них знаємо, достатньо лише сказати про наші дороги, які за останні 4 роки значно покращили привабливість нашої області. Навіть у нашому селищі за кошти з державного бюджету ми розпочали капітальний ремонт вулиці Центральної, чого не було, починаючи з 60-х років минулого століття. Тому хочу передусім подякувати Сергію Анатолійовичу за усі добрі справи, які він зробив, і  побажати йому кар’єрного зростання. Думаю, що, працюючи на інших посадах  в органах виконавчої влади, він і надалі буде опікуватися Кіровоградщиною і допомагатиме усім нам у вирішенні соціально –економічних питань.

–  Насамкінець нашої розмови, хочу   поцікавитися, чи задоволені ви результатами діяльності своєї команди за звітний період, і щоб ви хотіли сказати своїм землякам?

–  Своїм землякам бажаю мудрості, виваженості і терпіння. А ще – добробуту і впевненості у завтрашньому дні. Власне, усі ми працюємо для того, щоб було саме так. Чи задоволений результатами? Скоріше так, бо ми визначилися з пріоритетами,  маємо дорожню карту, у  нас є ресурси і злагоджена команда. І головне – спільне бажання рухатися вперед. Переконаний, у нас усе вийде!

–  Дякую за змістовні відповіді.

Спілкувалася Ірина Балашова.

 

 

 

 

 

 

 

Залишити коментар

avatar
  Підписатися  
Повідомлення