Інформаційний портал

Олександрійщини

Різні перевізники — ​а значить різні тарифи, комфорт та якість

Депутат Новопразької ОТГ Тетяна Чорна кілька днів тому розповіла нам про проблему, з якою щодня зіштовхуються її односельці та і вона сама. Уже не один рік у Новій Празі та прилеглих селах є складнощі з пасажирськими перевезеннями.
Річ у тому, що територію Новопразької ОТГ нині обслуговує два перевізники — ​а саме підприємець Ірина Хованська та товариство з обмеженою відповідальністю — ​«КД-Транс». Обидва здійснюють перевезення у напрямку «Олександрія-Нова Прага» та «Олександрія-Світлопіль». Громадський транспорт не курсує хіба що у прилеглу Лозуватку та Григорівку, бо ті малочисельні. Але люди з Лозуватки нарікають і просять, пускати автобус до села хоча б раз на тиждень, бо там нині мешкає до півсотні осіб. Однак через нерентабельність перевізники відмовляються. До того ж, скоротили рейси на Кропивницький. І тому, зі слів Тетяни Чорної, якщо раніше люди могли працевлаштовуватися і в Олександрії, і в Кропивницькому, то нині робити це економічно невигідно, адже дорого. Для розуміння, у середньому, щоб доїхати до Олександрії, треба заплатити 40–50 грн., а в обласний центр — ​60–65 грн.
«Якщо конкретизувати то, на ранковий рейс, який здійснює Ірина Хованська, о 6 год.45 хв. квиток з Нової Праги до райцентру коштує 24-33 грн.(в залежності від зупинки), а на рейс о 7.15, що здійснює «КД-Транс» — ​51 грн., — ​говорить Тетяна Іванівна, — ​Різниця у тарифах досить суттєва, бо «КД-Транс» курсує селищем і забирає людей з двох мікрорайонів — ​«Викирини» та «Прогресу». Водночас інші ціни діють на маршрути, що курсують в обідній час. У Ірини Хованської поїздка у напрямку «Олександрія-Світлопілля» коштує 28 грн. (в один бік), а в «КД-Трансі» — ​39–40 грн».
Аби з’ясувати, чому ціни на маршрутах такі нерівномірні, Тетяна Чорна зверталася за роз’ясненням й до самого очільника Новопразької ОТГ — ​Богдана Курупа. І з’ясувала, що перевізники є платниками різних видів податків, мають більший штат працівників і довші маршрути, тому й тарифи сформували  ​по-різному.
Чи можна знайти вихід із даної ситуації — ​депутатка й сама не знає, але для прикладу наводить розцінки на проїзд по Приютівській ОТГ. На її переконання — ​це яскравий приклад того, як можна знайти консенсус між перевізником та пасажиром. А мова йде про те, що два тижні тому у Приютівці ввели в дію допоміжний рейс, який також обслуговує ТОВ «КД-Транс», і ціна проїзду на ньому нижча, ніж у Новій Празі – з Приютівки до залізничного вокзалу і автостанції можна доїхати за 9 грн., здолавши 18 км. Не вищий тариф у Новій Празі й у Ірини Хованської, якщо врахувати загальний кілометраж. Проте «КД-Транс»  має набагато кращий, більш комфортабельний транспорт, тому ​бере дорожче. Отож, порівнюючи сусідні громади, Тетяна Чорна говорить, що між ними суттєва різниця.
Але не варто забувати й той факт, що нині, згідно з чинним законодавством, ціни на перевезення в Україні визначають самі перевізники. Щоправда, договори укладають з Олександрійською РДА, яка й слідкує за якістю усіх перевезень. Та й конкурси оголошує по всій території, незалежно від того чи сформовані там, чи ні об’єднані громади.
Тому, врахувавши численні звернення жителів, Приютівська селищна рада й посприяла у виконанні додаткових рейсів, які призначені на години пік — ​ранкового та вечірнього часу. Діють вони з 7 серпня. А введено їх, як одну із місцевих ініціатив. Тому, аби детальніше розібратися у ситуації, ми звернулися до голови Приютівської громади  ​Андрія Коломійцева. Він же пояснив, що маршрут тимчасовий. І функціонуватиме лише найближчі 3 місяці. А відповідна комісія вивчатиме його пасажиропотік. Не виключено, що вечірні рейси будуть змінені, або ліквідовані. Усе залежатиме від їх економічної доцільності. Наразі ж ціна на перевезення з Приютівки до Олександрії становить 9 грн. На загальних засадах на маршруті діє і пільгове перевезення, яке стосується інвалідів та учасників АТО. Якщо ж за 3 місяці рейс визнають нерентабельним, то автоматично  ​ліквідують, — ​говорить очільник громади. Зараз же це лише пілотний проект.
Також поцікавились ситуацією з перевезенням на місцевій автостанції. Один із диспетчерів пояснив, що всі рейси і тарифну сітку по маршрутах (незалежно від населеного пункту) затверджує обласне підприємство — ​ТОВ «К-Автотранс». Перевізники спільно з адміністрацією надсилають їм свої пропозиції, які потім розглядаються і затверджуються. Усі маршрути: і постійні, і додаткові внесені у загальну комп’ютерну сітку. На кожен сформована своя ціна, але обов’язково з урахуванням станційного збору.
Бувають ситуації, що той чи інший рейс з якихось причин повністю скасовують, або тимчасово знімають з маршруту — ​але і це також вноситься у загальний графік руху. Він же доступний всім диспетчерським службам області, які є на кожному із 26-ти автовокзалів області. А можуть бути змінені через малий пасажиропотік і загальну нерентабельність. При чому як міжміські, так і внутрішньорайонні рейси. Тому питання з підвезення людей у невеликі населені пункти нині залишається відкритим. Воно стосується й обслуговування тієї ж Лозуватки (чи скажімо Григорівки), а також Пантазіївки, яка віднедавна увійшла до складу об’єднаної Новопразької громади.
Наталія Луценко.

Залишити коментар

avatar
  Підписатися  
Повідомлення