Інформаційний портал

Олександрійщини

Випадково розбили або пошкодили товар у магазині – не поспішайте платити

До управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Кіровоградській області надійшла скарга від жінки, яку в магазині змусили заплатити за ненавмисно пошкоджений товар. Мешканка Кропивницького здійснювала покупки в одному із закладів відомої торговельної мережі, коли ненароком зачепила упаковку перепелиних яєць. Як наслідок яйця розбилися. Охоронець змусив жінку сплатити повну їх вартість. Споживачка звернулася до управління захисту споживачів за роз’ясненням щодо правомірності такої вимоги з боку представників торговельного закладу та відшкодуванням вимушено сплачених коштів, повідомляють на офіційному сайті служби.

Згідно зі ст.323 Цивільного кодексу України ризик випадкового знищення та випадкового пошкодження (псування) майна несе його власник, тобто магазин. А відповідно до ст.668 ризик випадкового знищення або випадкового пошкодження товару переходить до покупця з моменту передання йому товару. Тобто, коли продукція не передана покупцю, ризик пошкодження лежить на власникові/магазинові, а тому покупець не повинен сплачувати кошти за розбитий/зіпсований товар, оскільки він ще не придбав його.

Якщо ж адміністрація/охорона магазину наполягає на своєму, вимагайте скласти акт про нанесення шкоди та надати факти, які, на думку адміністрації магазину, доводять вашу вину. Слід підкреслити, що вину покупця, а також чи повинен він платити за такий товар, може встановити тільки суд. Тож покупець повинен пам’ятати – на місці нічого не оплачується, а лише фіксується.

Якщо адміністрація магазину відмовляється складати будь-які акти і однаково вимагає сплатити кошти, покупець повинен пам’ятати, що відповідно до ч.2 ст.17 Закону України «Про захист прав споживачів» забороняється примушувати споживача придбавати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту. Якщо необхідно довести, що споживач розбив/зіпсував товар випадково, в цьому може допомогти запис із камери відеоспостереження.

У випадку, коли адміністрація/охорона магазину переходить до більш рішучих дій і взагалі не випускає покупця з приміщення, слід згадати ще й про пункти 1, 4 і 5 ст.19 Закону України «Про захист прав споживачів», в яких йдеться про заборону нечесної підприємницької практики та агресивної діяльності. Якщо ж після всіх аргументів покупця продовжують примушувати платити за розбитий/пошкоджений товар і відмовляються складати акт та фіксувати ситуацію на місці, споживач може викликати поліцію.

Отож, після розгляду матеріалів звернення фахівцями управління захисту споживачів, адміністрація торговельного закладу повернула жінці кошти, сплачені нею за ненароком пошкоджений товар.

Залишити коментар

avatar
  Підписатися  
Повідомлення