Інформаційний портал

Олександрійщини

В Олександрії презентували факультативну програму «4 кроки до гендерної рівності»

     17 грудня в приміщенні «Інформаційно-туристичного центру «Олександрія» відбувся круглий стіл «Гендер в освіті». Захід організувала громадська організація «Олександрійський гендерний інформаційний центр» («ОГІЦ») у партнерстві з тренінговим центром «Мозаїка» та ГО «Інша жінка». Круглий стіл відвідали освітяни та психологи Новопразької і Приютівської ТГ, а також вчителі олександрійських шкіл.

      Круглий стіл «Гендер в освіті» став фінальним заходом проєкту «Тренд на рівність». На заході організатори провели презентацію гайдлайну – інструкції з провадження факультативної освітньої програми на гендерну тематику, яку активістки розробили в рамках даного проєкту.

     «Ми пів року працювали з освітянами, вчителями, психологами Новопразької і Приютівської територіальних громад і разом з ними розробили програму під назвою «Чотири кроки до гендерної рівності». Ця програма складається з 16 уроків – чотирьох модулів. Це умовно виховні години для учнів 8-11 класів, які вчителі за бажанням можуть проводити у своїх класах. Перший модуль про гендерні стереотипи: де вони ховаються, які стереотипи є в різних культурах інших народів і в Україні, які стереотипи щодо домашніх обов’язків. Другий модуль про те, що таке фемінізм. Люди часто бояться цього слова, а ми пояснюємо, що це рух за рівні права, а не тільки за права жінок, і що чоловіки теж бувають феміністами. Третій модуль має назву  «Чому ми рівні, чому ми різні?». Тут говориться про права людини, про дискримінацію і сексизм. Останній, четвертий модуль, про жіночі і чоловічі професії. У ньому йдеться про те, що діти мають визначати своє призначення, орієнтуючись не на гендерні стереотипи, а на свої бажання», – пояснила керівниця проєкту «Тренд на рівність» Анна Орловська.

       Гайдлайн презентували у вигляді брошури, розробленої в інтерактивному форматі. На кожне заняття є QR-код, за яким можна перейти і побачити завдання до модуля, що складаються з тематичних презентацій, відео, тестів тощо. До проєкту були залучені експертки: арт-коуч Тетяна Козар, психологиня Анна Ремезова, гендеркиня Катерина Карпенко, які дали свої рекомендації щодо застосування та впровадження цієї програми.

        На круглому столі вчителі розповідали про те, як вони тестували програму на своїх уроках. Деякі з них зауважили, що багатьом дітям було складно визначати гендерні ролі в родині. Але все ж таки, на погляд педагогів, сьогоднішнє молоде покоління має менше гендерних стереотипів, ніж люди старшого віку. Організатори заходу зауважили, що після тестування програми діти писали, що вони тепер знають про те, які обов’язки у молодшого брата, у мами, у тата, а які у них самих. Підлітки також почали розрізняти поняття гендер та біологічна роль, а також почали розуміти, в чому різниця між чоловіком і жінкою.

       «Ми в майбутньому будемо планувати, як цю програму можна ліцензувати, щоб вона стала факультативною у школах і за бажанням її можна було б впроваджувати на уроках», – зазначила Анна Орловська.

Також під час заходу була представлена настільна гра «Гендерний конструктор», яку розробила членкиня ГО «ОГІЦ» разом з волонтеркою Жанною Масалімовою в рамках програми «Активні громадяни». Гра націлена на обговорення підлітками теми гендерної рівності та подолання гендерних стереотипів.

      По завершенні заходу представники шкіл Приютівської та Новопразької громад отримали гайдлайни та гру «Гендерний конструктор».

      Круглий стіл «Гендер в освіті» було проведено в рамках проєкту «Тренд на рівність» за підтримки Уряду Канади та в рамках проєкту «Жінки України: залучені, спроможні, незламні», що впроваджується організацією Пакт.

Юлія ПАСТУХ.

Читайте також:  Разом творили тридцятирічну історію «Сільського вісника»
Підписатися
Повідомлення
guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x
()
x